Wizzi: Ny videnskilde inden for SEO

SEO er tre magiske bogstaver. Det kan de i hvert fald være, hvis du forstår at søgemaskineoptimere på din hjemmeside. Det skaber nemlig både mere trafik og flere kunder. Læs mere her! 

Hvis du har noget som helst med online markedsføring at gøre, har du helt sikkert hørt om SEO. Det er den gyldne (og lettere nørdede) vej til at komme allerøverst op på Google, Bing eller andre søgemaskiner. Og det er uvurderlig værdifuldt, når det kommer til at skabe mere organisk trafik, flere kunder og konverteringer. 

Her forsøger vi at give dig SEO fra A til Z, og så selv din mormor forhåbentlig kan forstå det. SEO er lidt af en nørdet videnskab, og som sagt kan det skabe diamanter og ædelstene på bundlinjen. Hvis du har mod på at gå mere i dybden med din SEO-viden, kan du læse meget mere på Wizzi. 

SEO fra A til Z  

Måske bliver du forvirret af bare at læse bogstaverne. SEO – hvad betyder det egentlig? Jo, SEO er kort for search engine optimization, og på dansk kalder vi det for ‘søgemaskineoptimering’. Det betegner den proces at optimere en hjemmeside, så den fungerer optimalt i søgemaskinerne. 

Søgemaskiner fungerer efter nogle ret uforudsigelige, og ikke mindst foranderlige, algoritmer. Sandheden er, at de er lidt af et mysterium, for ingen ved rigtigt, hvordan de vurderer hjemmesider og deres indhold. Derfor ændrer teorier og strategier sig hele tiden, så man skal være på mærkerne for at kende sin SEO. 

Der er dog nogle ting, der kan kortlægges, når det kommer til søgemaskinerne og deres algoritmer. De har nemlig visse velkendte kriterier, som man kan operere ud fra, når man strukturerer sin hjemmeside. Det drejer sig om: 

  • Hjemmesidens indhold skal være relevant for brugeren. 
  • Det skal matche de ord, brugeren søger på, bedst muligt. 
  • Indholdet skal skabe værdi for brugeren og give svar på det spørgsmål, brugeren stiller

Wizzi leverer trendy nyheder og tips om SEO 

Du kender nu de basale kriterier for, hvordan søgemaskiner vurderer, om hjemmesiders indhold er godt. Det gode indhold kommer øverst i bunken, og det er altså det, en potentiel kunde finder, når vedkommende søger i fx Googles søgefelt. Søger kunden således efter ‘Cykelhandler i Århus’, dukker topresultaterne op på side 1. Og som bekendt bladrer vi sjældent mere end 3 sider, når vi søger efter et produkt eller en tjeneste. 

Ud over de ovenstående kriterier vurderer søgemaskinerne hjemmesiders indhold ud fra en række andre ting, som blandt andet brugervenlighed, billedtitler og metabeskrivelser. Ved hjælp af SEO fintunes disse ting, så hjemmesiden bliver bedst mulig i søgemaskinernes øjne.  

Det er avanceret stof, og derfor kan du med fordel begynde din SEO-research allerede i dag. I vidensbanken, Wizzi, kan du finde al den information, som du har brug for, og du kan begive dig ud i dit nye liv som SEO-nørd. Det kan i dén grad betale sig, både for dine kunders oplevelses skyld, og for din egen bundlinje.